Tänään menemme miehen kanssa Tähtivaeltaja scifitilaisuuteen, koska minä tahdon sinne. Hän taipuu tulemaan mukaan. Kotona Helsingissä on aika kylmä, piti laittaa omatekemä sukat jalkaan ja pitkävartisia saavat olla jalassa ulkonakin. Illalla nukkumaa mennessä oli kylmä myös (tämän talon termostaatteja ei voi säätää).

Miehellä oli uudet lasit, kun hän tuli junalla Helsinkiin ja tapasimme Haaga-Helian AMK:n kahvilassa, kovasti huusin hänen nimensä, kun näin, että hän tuli sisään. Hänen silmälasinsa ovat nyt hieman pyöreät ja hän näyttää hauskasti teatteri mieheltä ja teatteri- ja draamatutkijalta, näin minun silmiini. Ja siihen puoleen hänestähän minä olenkin ihastunut, suorastaan rakastunut.

Olemme tunteneet 15 kuukautta, jos lasketaan siitä lähtien, mitä aloimme puhumaan toistemme kanssa puhelimessa, kun olimme löytäneet toisemme Badoossa. Juuri nyt mies alkoi tiskata, kun minä olin katsonut milloin hakuaika hänen paikkakuntansa yliopistoon maisteriopintoihin on. Minä saan kirjoittaa. Käsittääkseni mies jopa odottaa, että minä kirjoitan kirjan.

Tänään kuuntelimme Helsingissä Pohjois-Suomen radiota, siellä taisi tulla joikaamistakin.