Minä kirjoitan fiktiota. Myös mies on kirjoittanut fiktiota. Toivoisin, että voisin joskus näyttää tekstejäni hänelle, koska muuten olen vain se "mystinen" kirjoittaja eikä hän tiedä mitä teen. Mutta hän yhden kerran sanoi, että ei ehkä tahdo nähdä, koska pelkää, että ei pidä kirjoituksistani.

Mies on enemmän se teatteri-ihminen. Minäkin siinä määrin, että olisin nuorena tahtonut teatterialalle, siksi kävin TEAK:in pääsykokeissa. Mies näytti vihreää valoa sille ajatukselle, että opiskelisin luovaa kirjoittamista avoimessa yliopistossa. Tampereella puhuttiin yhdessä asumisesta. Minä hölmö kerroin miehelle, että kirjoitan blogia. Jäi olo, että ei tykännyt tästä.

Miehen ystävä (nainen) nainen oli julkaissut kirjoittamansa runon facebook-sivullaan. Se ei ollut hyvä. Mies kommentoi, että ne runot ovat usein Sinä-Minä-tasoa - tai ehkä hän vain tuntee kirjoittajan niin hyvin. Tämä nainen silloin kun kävimme syömässä kertoi, että hän haluaisi löytää miehen, jonka kanssa saada lapsia. Ja sihen perään, että ne mukavat miehet ovat joko olleet naimisissa tai heille on tehty vasektomia. Minun miehelleni on tehty vasektomia (eikä seksi kiinnosta häntä) ja minun mieheni istui siinä häntä vastapäätä. Aika suoraan sanottu kauniilta ja seksikkäältä naiselta. Mutta minä en anna näiden vähäisten mustasukkaisuuden tunteiden haitata elämää. "Minäkin rakastan sinua." Että olisiko minun pitänyt tulkita tilanne niin, että he olisivat yhdessä, jos vasektomiaa ei olisi tehty? Treffeistä nyt kuitenkin olivat puhuneet joskus, niin mies kertoi. Nyt en koskaan ole napannut mistään ryhmästä.

Minusta on ihana kulkea käsi kädessä hänen kanssaan Tampereella ja Helsingissä. Minusta on ihana, kun hän lähettää facebookin messengerissä soittolistoja musiikista, jota en ole koskaan ennen kuullut. Minusta on ihana, kun hän antoi minulle KITARANSA. Niin ihanaa minusta ei ole, kun hän horjuu kävellessään ja käyttää keppiään. Mutta sille hän ei voi mitään enkä minä. JOS OLISIN EPÄVARMA kysyisin, että pitäisikö hän minusta ellei hänellä olisi MS-tautia, olisiko hänellä silloin joku minua parempi nainen?