Kävimme Hämeessä avomiehen serkun lakkiaisissa. Tuli mieleen, että siellä on vanhoja ihmisiä, jotka eivät muuten ole osallistueet perheen elämään (sukulaisia) ja sitten vain juhlissa näkevät ja otetaan sukualbumiin kuvat. Mies ei vielä tarvitse apua pahemmin, hän tekee kotona ruoat ja siivoaa sen minkä jaksaa. 17.12. on vuosipäivä ja minä ostan harrasteryhmästä tullessa kukan ja siivoan keittiön pöydän niin, että kukka ja maljakko mahtuvat pöydälle. Punainen ruusu. Tai neilikka. Tykkään neililoista. Pitää katsoa, minkähintaisia kukkia on kukkakaupassa, joka tapauksessa sinne kukka tulee. Kyselin avomieheltä hänen kihloissa olemisistaan ja mies arvasi, että minä - - - kihloihin tahtoisin, että senkö takia, kun en koskaan ole ollut kunnolla kihloissa. Olen siis ollut naimisissa, mutta en kunnolla kihloissa. Olisi se mukava, jos avomiehen kotiväki ja sukulaiset tahtoisivat JUHLIA HÄITÄ. Että se se vasta olisi, mutta semmoinen on kallista. Saavat siis minun puolestani haluta, vaikka olen minä miettinyt, missä voisin hääjuhlat viettää, avomiehen ystävien kesken: siellä missä lapsuudessa vietin parhaimmat hetket, isän teatteriharastuksen takia.