Rakkauskirje miehelle

Rakkaani, minä olen rukousvastaus äidillesi, hän kertoi sen ihan ensimmäisellä kerralla kun tapasin hänet. 
Rakkaani, minä tunne maailman, jonka olet jättänyt MS-taudin takia - teatterin. Teatteri oli minulle kaikista tärkein asia, silloin kun olin nuori. Siksi minulle merkitsee paljon, että olet opiskellut sitä - teatterin- ja draamatutkimusta yliopistossa. Olen sanonut sinulle, että kirjoittaminen on minulle tärkeintä nyt niistä asioista mitä teen. Ja se on totta. 

En osaa maalata sinusta taulua, mutta jos maalaisin, niin tekisin sellaisen, jossa olet Jeesus Rasputin ja sinä itse. Olet niin erinäköinen, kun ajat partasi pois, niin tapahtui viime vappuna. Osaan kirjoittaa, ainakin uskon niin. 

Sinulle on tehty vivisektio. Se tamperelainen runoilijanainen pahoitteli, miten oli piuhat pistetty poikki jotain mielenkiintoiselta mieheltä, koska muuten siitä olisi voinut tulla jotain, mutta kun hän tahtoo lapsia. Jäin siinä jälkikäteen ihmettelemään, että onkohan hän tuntenut montakin miestä, joille on tehty vivisektio. Istuimme siinä syömässä jotain hienompia hampurialaisia jossain paikassa Tampereella ja murahdin tietäväisesti, että tiedän mistä on kyse. No, nainen on idiootti ja sinä et enää pidä hänestä, liikaa itseä ihailevia valokuvia internetissä ja facebookissa. 

Rakas,  olet kertonut minulle asioita, joissa olet haavoittuvainen, en halua kirjoitaa niistä edes tänne, vaikka kukaan (tuskin) tietää keitä me olemme. Kun ajattelen millaisen maailman kätket sisääsi, tulen hulluksi, räjähdän, rakastan. Se, että näytät Jeesukselta, eräältä kadotetulta rakkaudelta, Rasputinilta kotona ja sittan pistät päähäsi silmälasisi ja olet edelleen sen kiltin yliopistopojan näköinen, josta eräs rakkaasi sai nauttia 10 vuotta. Sitten sinulle tuli tuo MS-tauti ja ilmeisesti naisesi en kyennyt sitä käsittelemään ja erositte. Tiedät sen miehen nimen, jonka kanssa hän on nyt ja että mies on diplomi-insinööri ja harrastanut tanssia nuoruudessa. Annoit minun ymmärtää, että kaikki naisesi ovat tahtoneet erota sinusta. Kaikki samasta syystä. Ja sen syyn vuoksi me emme ole harrastaneet seksiä tämän vuoden aikana. Juuri se, että meillä ei ole ollut ollut seksiä saattaa olla se syy miksi pidän sinusta nyt yhtä paljon kuin alussa. Ja vielä enemmän, koska olemme tutustuneet toisiimme.


Tulevaisuutta en tiedä. Sen tiedän, että se ei pakene.