On minulla toki pieni syyllisyyden tunne, että mietin vaihtoehtoista tulevaisuutta vaikka on ihana suomalainen mies, mutta vain sen varalle, että mies tykästyy lukuisiin naisystäviinsä ja tahtoo vaihtaa kumppania. Sen perusteella, mitä hän on elämänhistoriastaan kertonut, niin ei vaikuta siltä vaan on antanut mielikuvan, että on uskollista laatua. "Uskollista" - ei meillä ole seksiä ollut. Mutta itse ymmärrän tuon käsitteen pikemminkin niin, että hänen naisystävänsä eivät tule loukkaamaan minua, kun ovat tunteneet toisensa pitempään kuin minä hänet. Toisaalta: vaikka ei samassa kaupungissa asuta, vaan minä Helsingissä ja hän Tampereella, niin olemme kuitenkin olleet paljon toistemme kanssa. Eikä tämä välimatka haittaa. Joka päivä ollaan puhelimessa ja joskus Skypessä. En tiedä, onko se minun herkkyyttä vai mitä, mutta joskus mukamas aistii sellaisen ilmapiirin, että toinen nainen tuntuu sanovan, tykkääthän sä musta. Tämä yksi runoilija kokonaan unohti, että tässä on parisuhde ja sitä vasektomiaa surkutteli tyyliin, että muuten hän kyllä olisi ollut seurustelevaa, just sun kans - koska en usko, että hän tunsi montaa muuta samankaltaisessa biologisessa asemassa olevaa, joka ei pysty lasta siittämään. (olen monta kertaa kertonut tätä tarinaa, mutta kun se oli minun mielestäni niin röyhkeää. Miehelle en ole viitsinyt sanoa mitään). 

Minä en ole ollut sellainen ihminen, joka käy 3 kertaa treffeillä, ennen kuin edes suutelee. Tähän historiaan suhteutettuna on outoa, että nyt olen suhteessa, jossa seksiä ei ole. Jos on, niin minä olen yksin. On niin paljon enenmmän hänessä, mitä tahdon tuntea. Tuntuu, että hän on se, jota olen etsinyt. Hän olisi lukioikäisenä kuulunut minun sosiaaliseen piiriini (tuskin olisi ihastunut). Hän olisi ollut toisella paikkakunnalla samassa teatteriryhmässä kuin minä, yhtä intohimoisena, ja tuskin olisi minuun ihastunut. Hänen kanssaan olisin samaan aikaan opiskellut teatterin- ja draamantutkimusta, sillä ostin pääsykoekirjan samana vuonna kuin hän, mutta en mennyt valintakokeisiin, enkä lukenut kirjaa. Hän on opiskellut niitä asioita, joita minä olisin halunnut. Hän tietää niistä. Ei me paljon jutella, mutta uskon vähän telepaattiseen yhteyteen, koska hänen seurassaan katson tv-sarjoja ihan eri tavalla, analyyttisemmin.