Mutta onko tämä vain yhdessäoloa vai oikea seurustelusuhde? Kissani puri minua nikoista, niin se usein tekee, jos sillä on asiaa minulle ja mies torui sitä, että ei saa satuttaa ihmistä joka on RAKAS HÄNELLE. Siis minä rakas hänelle. Nyt se on ääneensanottu. Kiitos kissa. Minun täytyy käydä sukupuolitautitesteissä, ennen kuin vähäinen läheisyys voi vaihtua seksiksi.

Mitä teemme me eläkeläiset - hän MS-taudin takia, minä kaksisuuntaisen mielialahäiriön vuoksi. Keskustelemme uutisista ja politiikasta ja uutisista. Hän soittaa musiikkia. Yksinollessa katselen netflixiä tai television tallenteita. Eilen yritimme Tampereella käydä Stand Up - illassa, mutta kyseinen pubi oli täynnä, joten emme sinne päässeet. Kävelimme kaupunkiin ja kävimme toisessa pubissa, jossa hän joi yhden tuopin tummaa olutta ja mina tuopin coca-colaa, sillä en käytä alkoholia. Enkä toivoisi, että hänkään käyttää. Oli väsyneemmän oloinen kuin viimeksi. Meni tien yli ihan väärästä paikasta, kun ei tiennyt että siinä ei ollutkaan suojatietä. Olisi voinut jäädä auton alle. Alkaa olla vammainen. Ja aistin, että tämä on hänelle jotain ihan vain väliaikaista - vaikka tänään näen jo toisen kerran hänen äitinsä, kirjastossa.

Keskityn siihen, mikä on tärkeintä minulle : kirjoittamiseen. Aion kirjoittaa kirjan. Ainakin kirjoittaminen on minulle hyvä kaunalosauva sairauden kanssa. Mielensairauksista kävin katsomassa kaksi näytelmää. "Aina on joku syy" ja Teatteri Jurkan "Häiriö", molemmissa pääosassa oli masennus ja yleisö oli yleisesti toisia teatterintekijöitä, sen näki habituksesta. Kaipaan aikaa kun opiskelin, kaipaan sosiologiaa. Mies (J.) on kandi kuten minäkin. 8.11.2017 tavattiin Helsingissä. Ja teatterissa kävi hänkin vaikka minua tuli tapaamaan. Näytelmä käsitteli rakkautta, rakkauden hulluutta. Esillä oi rakkauden pimeä puoli. Nyt kokeillaan tätä yhdessäoloa. Välillä Tampereella, välillä Helsingissä. Sykli menee niin, että viikko ollaan yhdessä viikko sitten viikko erossa ja toinen viikko toisessa kaupungissa yhdessä.

Mies kuullostaa lämpimältä kun puhuu minulle. Uskalletaan olla eri mieltäkin. Hän antaa minulle vanhan kitaransa, joka on parempi kuin oma rikkimennyt kitara, joka piti heittää roskiin. Oma soittimeni on ollut viulu ja musiikkiopintoja on takana ne 10 vuotta. Myös musiikkilukiossa. Nuorena olisin tahtonut teatterialalle, mutta pääaineeni yliopistossa oli filosofia.