Ensin tapasin turvapaikanhakijan ja sain hänen kanssaan lapsen. Poliisi oli viemässä häntä pois Suomesta, koska sanoi, että saattaa olla lumeliitto, vaikka olin raskaana. Ei se ollut lumeliitto. Sitten tuli avioero ja olimme n.5-vuotiaan lapsn kanssa muutaman kuukauden turvakodissa. Avioeron jälkeen tapailin muutamia miehiä, kun oli aikaa. Ajattelin, että voisin ottaa ihmissuhteen vastaan, jos sellainen on tullakseen, mutta en ollut pettynyt kun sellaista ei tullut. Kunnes nyt:

ja nyt sitten mihellä on MS-TAUTI. Se ei minua haittaa sillä tavalla, mutta uskon, että lastensuojelua haittaa. Lapsi kun on huostaanotettu sen vuoksi, että sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Sairauteni on niin sanoakseni lievää. Esim. maniaa minulle ei tule, hypomaniaa on, ja se ilmenee ajatusten runsautena ja ideoina. 

Kokemieni asioiden vuoksi tekee kuitenkin mieli kysyä, että MIKSI JUURI MINULLE?! Miksi en ole kunnollisissa töissä ja koulussa filosofian, psykologian, uskonnon ja ilmaisutaidon opettajana. Miksi olen vain kotonani ja haaveilen kirjoittavani kirjan.