Olen pitkään miettinyt miten parantaa englanninkielen taitoa. Lukiossa englanti oli C ja yliopistossa 5/5. Sanakirjan käyttö on nykyisin niin helppoa, kun löytyy tietotekniikasta, ei turhaa kirjan pärjäämistä, mikä syö hermoja. Mielenterveys yhdistyksestä löysin helpon kielioppikirjan, josta kerrata kielioppia. Luettavia tekstejä löytyy englanninkielisestä tiedonvälityksestä : BBC, CNN, The Guardian. Englanninkielisiä filtiotekstejä olen lukenut, ostin kirpputorilta ja huomasin e-kirjojen käyttö helpoksi, ostin ensin Google kirjasta ja sitten huomasin, että Amazonin KINDLEn sai ladattua tablettiin ja puhelimelle. Englanninkielistä scifiä olen siis lukenut, sellaista mitä ei suomenneta. Mitäpä minä suomeksi suomennettuja kirjoja sillä tavalla lukemaan.

Lapselle on tulossa syntymäpäivä. 

Mies oli sopinut viikkoa ennen tapaamistani treffit äskettäin kuolleen Gisellen kanssa, kuoli ulkomailla, oli tulossa Suomeen. Ystäväni oli myös tämän Gisellen fb-ystävä, ja ihmetteli, mistä mieheni tunsi hänet. Taisin tuntea mustasukkaisuutta ja haluan, että mies heti ilmoittaa minulle kun ei tahdo olla kanssani niin jatkan sinkkuelämää. Siihen elämään kuului suhteita, joista ei ollut tulossa parisuhteita. Jos tämä parisuhde loppuu niin lääkitsen itseäni sellaisilla suhteilla. Olen selviytyjä.

 

Olen nähnyt mieheni vanhemmat kaksi kertaa, he ovat eronneet. Isällä taisi olla samanlainen tatuointi kuin pojalla, eri kokoinen vain. Asia pitää tarkistaa jos vielä miehen kanssa käyn miehen kotikaupungissa. Nyt isä oli juhannuspöhnässä kun kävimme hänen kotonaan. Miehen äidin kanssa meitä yhdistää Raamattu ja Jeesus. Olen opiskellut teologiaa ja ajatellut, että en minä kenenkään miehen rakkautta etsikään. Ja sitten A) taivas antaa B) sieltä tulee C) kohtalo suo minulle miehen, näyttelemistä tehneen, teatteria ohjanneet, draaman tutkimusta opiskelleen, joka on juuri nyt Jeesuksen Kristuksen näköinen.

Laitoin oveen puusydämen, jossa lukee "God is LOVE" God siinä on sen verran epäselvä, kaunolla kirjoitettu, että pitää tarkemmin asiakseen katsoa, että mitä siinä lukee. Uskoani en tyrkytä ja sen synty on draamaharrastuksen peruja.